niedziela, 3 grudnia 2017

Zakończenie sezonu rajdowego 2017 :)

Dziś zakończenie XLVII Rajdu na Raty.Ustaliliśmy że nie pójdziemy na wycieczkę rajdową,ale za to podejdziemy wcześniej do JCK by pomóc w przygotowaniach do spotkania podsumówującego sezon rajdowy 2017.
Wstajemy ciut później,bez pośpiechu jemy śniadanie,pijemy kawę,szykujemy obiad,pakujemy do torby wszystko to co będzie nam dziś potrzebne i korzystamy z zapasu czasowego i jedziemy na cmentarz.
Przed południem jesteśmy z powrotem,bierzemy torbę plecak,blachę ciasta i idziemy do JCK.
Na miejscu jest już Jan,a chwilkę po nas przychodzi Ela.Kiedy przyjeżdża Jarek z Majką i Wiktorem,zabieramy się do pracy-sporo kanapek trzeba zrobić....
Oczywiście wszystko sprawnie i szybko idzie i kiedy rajdowicze zaczynają się schodzić jesteśmy ze wszystkim gotowi.
O 14-tej Wiktor oficjalnie wita wszystkich przybyłych.

"XLVII  Rajd  na  Raty  2017 rok

Wycieczką z Wojanowa przez Dąbrowicę do Jeleniej Góry w dniu 3 grudnia 2017 roku zakończył się XLVII Rajd na Raty im. Teofila Ligenzy vel Ozimka. Uroczyste podsumowanie imprezy miało miejsce w JCK przy ulicy 1-go Maja w Jeleniej Górze. W trakcie spotkania nagrody otrzymali najaktywniejsi turyści, odbył się także konkurs krajoznawczy obejmujący wiadomości ze wszystkich tegorocznych wycieczek. W konkursie 1-2 miejsce zajęli Paweł Wojtczak i Wojciech Skowroński, 3-4 Andrzej Hałka i Bolesław Moryl.

Rajd na Raty już od 47 lat organizowany jest przez Oddział PTTK „Sudety Zachodnie” przy wsparciu redakcji  „Nowin Jeleniogórskich”. Kierownikiem rajdu jest od 2002 roku Wiktor Gumprecht, sekretarzem Maria Gumprecht.  Impreza dofinansowana jest przez: Miasto Jelenia Góra, Powiat Jeleniogórski i Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego. Wycieczki odbywają się niezmiennie od ostatniej niedzieli lutego do pierwszej niedzieli grudnia, bez względu na pogodę, we wszystkie niedziele i święta, a prowadzą je przodownicy turystyki pieszej PTTK oraz przewodnicy sudeccy.

W terminie od 26 lutego 2017 r. odbyło się 46 wycieczek. Trasy piesze o długości od 12 do 20 km przebiegały przez ciekawe tereny Dolnego Śląska (33 wycieczki) oraz przygraniczne rejony Czech (9 wycieczek) i Niemiec (4 wycieczek). Odwiedziliśmy również stolice Czech i Saksonii.

Najwięcej turystów uczestniczyło w wycieczce po Rudawach Janowickich w dniu 5 marca – 82 osoby; 66 osób wędrowało 21 maja nad Nysą Łużycką ze Zgorzelca do Radomierzyc; 64 osoby były 23 lipca nad Jeziorem Berzdorf koło Görlitz ; 59 osób pojechało 30 lipca do Drezna ; 58 turystów wędrowało 5 listopada z Cieplic na Witoszę i Grodną.

Wycieczki prowadzili: Wiktor Gumprecht (21), Jolanta Kupeć (8), Paweł Idzik (7), Krzysztof Tęcza (4), Jerzy Chmielecki (3), Jarosław Kapczyński (2), Krzysztof Zając (1)

Ogółem we wszystkich rajdowych wycieczkach wzięło udział 1564 turystów, co daje średnią 34 osoby  na jedną wycieczkę. Niektórzy wędrowali wielokrotnie: Andrzej Makowski był na 45 wycieczkach, Henryk Modzelewski na 42, Jerzy Murak na 42, Elżbieta Marcinkiewicz na 37, Jolanta Brynda na 28, Paweł Rusek na 28, Bogusław Stępniak na 25, Paweł Wojtczak na 23, Agnieszka Jastrzębska na 22, Alina Michnowicz i Małgorzata Zielonka na 21 wędrówkach.

Uzupełnieniem wycieczek pieszych były wycieczki autokarowe. Dwie z nich trwały po sześć dni: do Lwowa i na Kaszuby, trzy dni spędziliśmy w Pradze, w czasie dwóch dwudniowych wyjazdów zwiedziliśmy Morawski Kras i Ołomuniec oraz czeskie góry Jesioniki. Jednodniowe wycieczki to: Czeska i Saska Szwajcaria, Legnica i Legnickie Pole, Oldřichovski Grzbiet w czeskich Górach Izerskich, Kraliki i Dolna Morava, kopalnia w Wirach i Góra Ślężą oraz Żagań i Żary.

W przyszłym roku wycieczki rajdowe rozpoczną się 25 lutego, zakończą 2 grudnia.
Planowane są wycieczki autokarowe: w czerwcu Bieszczady, pod koniec sierpnia Mazowsze i Mazury a w dniach 16– 23 września Kresy (Ukraina) i raz w miesiącu wyjazdy jednodniowe.

Wiktor Gumprecht."

Po rozdaniu nagród przewodnikom prowadzącym wycieczki,rajdowiczom za frekwencję i uczestnikom konkursu krajoznaczego,zostaje zgaszone światło na sali,a na ekranie pojawiają się zdjecia z dymkami-Rajd na Raty na wesoło.Po obejrzeniu tych zdjęć,zostaje Wiktorowi wręczony prezent od wszystkich rajdowiczów :),a po tym Bolek włącza przygotowaną przez siebie prezentację zdjęciową z całego sezonu rajdowego.Oglądamy fotki,przypominamy sobie miejsca,w których byliśmy,uśmiechamy się do wspomnień i radujemy się że i my znajdujemy się na zdjęciach :) Trzeba przyznać że Bolek napracował się nad tą prezentacją i pięknie Mu to wyszło :)
Rajdowicze powoli się rozchodzą,na sali zostaje nas garstka.Bolek włącza muzykę i zaczynają się tańce :)

Po tańcach,sprzątamy salę,ubieramy się,żegnamy się ze wszystkimi i wracamy do domu :)

Kolejny rajdowy sezon się zakończył,ale już niebawem rozpocznie się nowy.Do zobaczenia już wkrótce :)

Zdjęcia tu dodane są Bolka,Eli i moje :)