niedziela, 11 grudnia 2016

Zakończenie XLVI Rajdu na Raty :)

Budzik rozdzwonił się o godzinie 7-mej,a my śpimy dalej.Po wczorajszym późnym powrocie należy nam się chwila odpoczynku.
Lenimy się więc jeszcze trochę.Przy śniadaniu omawiamy plan na dzisiejszy dzień.Wypijamy kawę,ubieramy się,bierzemy plecak,aparat i ruszamy w kierunku cmentarza.Postanowiliśmy najpierw odwiedzić grób Tatki,a później ruszyć w kierunku Dworu Czarne i spotkać się tam z rajdowiczami.U Tatki zapalamy znicze,chwila ciszy,modlitwy i zadumy.Kiedy zmierzamy do wyjścia,Radek prosi mnie bym zadzwoniła Wiktora i zapytała gdzie są i ile mają do Dworu Czarne.Dzwonię więc do Wiktora,rozmawiamy chwilę,dzięki czemu wiem gdzie są.Mówię o tym Radkowi,a Ten wraca do grobu Tatki i bierze dwa wkłady z szafki.Skoro mamy tyle czasu,to odwiedzimy groby znajomych na starym cmentarzu-tak decydujemy.
Idziemy więc na stary cmentarz.Zapalamy znicze u Andrzeja i Roberta,bo wiemy,że obaj by byli dziś na zakończeniu sezonu rajdowego.Opuszczamy cmentarz i zmierzamy w kierunku Dworu Czarne.Po drodze zaglądamy do łabędzi i kaczek pływających po stawie.Kilka zdjęć i idziemy dalej.

Kiedy dochodzimy do Dworu Czarne,w oddali dostrzegamy niewielką grupkę rajdowiczów zmierzających w naszą stonę.Witamy się z Nimi i rozmawiamy.Dowiadujemy się przy okazji,że zaniedługo przyjedzie Maciej po Ewę,Irenkę i Marlenkę,bo potrzebna jest pomoc Majeczce.Jadę więc z Maciejem i dziewczętami.
Na miejscu jest już kilka osób,czekamy chwilkę na Majkę i Jarka,a kiedy przyjeżdżają,zabieramy się wszyscy do pracy.Maciej przywiózł Radka,więc rąk do pomocy jest dość sporo i nie wiedzieć kiedy tace wypełniają się kanapkami,ciastkami i wszelakim innym jedzeniem.Czas szybko mija przy pracy,więc niepostrzeżenie sala zaczyna się zapełniać rajdowiczami,którzy właśnie kończą ostatnią wycieczkę 46 Rajdu na Raty.

Aby obejrzeć film trzeba kliknąć tu: https://photos.google.com/share/AF1QipNl3sTYENZhiJOY10T0hQQR5EPHSU_LknneQOayUczU9-ahLbzO2vpt2HgOiRP5iQ/photo/AF1QipNcEgoyenFX9Ig4eqNJqV8OfgqPkO4nN4OeNpK7?key=dTg4VTVvQTU5bFJHZTZXRDYtTmc5dUN6U3EzTHdR

Miejsca przy stołach się zapełniają.Gwarno i wesoło zrobiło się dookoła.Wiktor z Krzysztofem omawiają plan dzisiejszego spotkania,udzielają wywiadu do "Nowin Jeleniogórskich" i pozują do zdjęć.Po dopełnieniu wszelkich formalności,pora przyszła na oficjalne powitanie.Wiktor ucisza zgromadzonych rajdowiczów i wita wszystkich serdecznie,prosząc przy okazji o uczczenie minutą ciszy odejście Roberta.

Kiedy już wszyscy usiądą na swoich miejscach,Wiktor prosi Jurka,by w imieniu nieobecnego Janusza przedstawił zimową wersję Rajdu na Raty na nartach.Jurek w kilku słowach opowiedział o trasach,pokonanych kilometrach,o miejscach,które odwiedzono i wyjeżdżonych godzinach.Po podsumowaniu całego zimowego rajdu,Jurek przedstawił najczęściej uczestniczących rajdowiczów i poprosił Ich do siebie,wręczjąc Im odznaki,książeczki i okolicznościowe medale.Gratulujemy wszystkim wytrwałości !!!!

Narciarze otrzymali zasłużone brawa i rozeszli się do stolików.Przyszła pora na przedstawienie rajdowych statystyk i nagrodzenie prowadzących wycieczki,jak i regularnie uczestniczączych w nich rajdowiczów.

"XLVI  Rajd  na  Raty  2016 rok

Wycieczką z Łomnicy przez Czarne do Jeleniej Góry w dniu 11 grudnia 2016 roku zakończył się XLVI Rajd na Raty im. Teofila Ligenzy vel Ozimka. Uroczyste podsumowanie imprezy z udziałem 64 osób miało miejsce w JCK przy ulicy 1-go Maja w Jeleniej Górze. W trakcie spotkania nagrody otrzymali najaktywniejsi turyści, odbył się także konkurs krajoznawczy obejmujący wiadomości ze wszystkich tegorocznych wycieczek. W konkursie zwyciężył Paweł Wojtczak, miejsce drugie zajęli: Zbigniew Dul, Andrzej Hałka i Wojciech Skowroński, piąte Bolesław Moryl.

Rajd na Raty już od 46 lat organizowany jest przez Oddział PTTK „Sudety Zachodnie” przy wsparciu redakcji  „Nowin Jeleniogórskich”. Kierownikiem rajdu jest od 2002 roku Wiktor Gumprecht, sekretarzem Maria Gumprecht.  Impreza dofinansowana jest przez: Miasto Jelenia Góra, Powiat Jeleniogórski i Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego. Wycieczki odbywają się niezmiennie od ostatniej niedzieli lutego do pierwszej niedzieli grudnia, bez względu na pogodę, we wszystkie niedziele i święta, a prowadzą je przodownicy turystyki pieszej PTTK oraz przewodnicy sudeccy.

W terminie od 28 lutego 2016 r. odbyło się 46 wycieczek. Trasy piesze o długości od 12 do 20 km przebiegały przez ciekawe tereny Dolnego Śląska (32 wycieczki) oraz przygraniczne rejony Czech (9 wycieczek) i Niemiec (5 wycieczek).

Najwięcej turystów uczestniczyło w wycieczce w dniu 3 kwietnia (79 osób) na Wysoki Kamień i do rezerwatu „Krokusy w Górzyńcu”, 64 turystów brało udział w inauguracyjnej wycieczce 28 lutego z Siedlęcina przez Perłę Zachodu do Jeleniej Góry, liczne były wycieczki w niemieckie Góry Żytawskie 24 kwietnia i 22 maja (69 i 74 uczestników), 70 turystów uczestniczyło 3 lipca w wycieczce w Górach Izerskich, którą  odbyliśmy wspólnie z turystami z Wałbrzyskiego Klubu Wędrowców, spotkania z Wałbrzyszanami odbywają się już od kilku lat. 52 osoby wybrały się 31 lipca na wieże widokowe na szczytach Rotstein i Löbauer Berg w Niemczech, 53 turystów zwiedzało 7 sierpnia ruiny średniowiecznych zamków w okolicach Małej Skali w Czechach, również w Czechach 11 września 57 rajdowiczów uczestniczyło w wyprawie do Bozkovskich Jaskiń.

Wycieczki prowadzili: Wiktor Gumprecht (29), Paweł Idzik (6), Krzysztof Tęcza (5), Jolanta Kupeć (3), Sławomir Kupeć (1),  Jerzy Chmielecki (1), Andrzej Hałka (1).

Ogółem we wszystkich rajdowych wycieczkach wzięło udział 1693 turystów, co daje średnią 37 osób na jedną wycieczkę. Niektórzy wędrowali wielokrotnie, na 45 wycieczkach był Władysław Salamonowicz (najstarszy regularnie wędrujący – 81 lat), kolejni to: Elżbieta Marcinkiewicz – również 45 wycieczek, Paweł Rusek i Paweł Wojtczak – po 41 wycieczek, Andrzej Makowski 36 wycieczek, Małgorzata Zielonka – 30 wycieczek, Jolanta Brynda – 29 wycieczek, Wioletta Rykis i Bolesław Traczyk – po 28 wycieczek, Anna Trylańska – 27 wycieczek.
Uzupełnieniem wędrówek pieszych były wycieczki autokarowe: sześciodniowa: Lwów i okolice, dwudniowa: Opolszczyzna i Jesioniki, oraz 6 jednodniowych: Kamieniec Ząbkowicki - Srebrna Góra – Bardo ; Kliczków – Iłowa ; Herrnhut – Obercunnersdorf – Zittau ; spływ pontonowy Nysą Kłodzką ; Klokočské  skály ; Czeski Raj.

XLVII Rajd na Raty rozpocznie się tradycyjnie w ostatnią niedzielę lutego ( 26.02.2017 r.), a zakończy się w pierwszą niedzielę grudnia ( 03.12.2017 r.). Na początku września (4-9.09) planowana jest  sześciodniowa wycieczka autokarowa na Kaszuby, Ze względu na duże zainteresowanie powtórzymy wycieczkę do Lwowa (11-16.09.). Raz w miesiącu będą organizowane jednodniowe wycieczki autokarowe."
                                                            -opracowanie i tekst Wiktor Gumprecht.

Poza tym zostały wręczone zdobyte odznaki.I tak Marlenka i Maciej zdobyli "Koronę Sudetów",Maciej ponadto dodał do swojej kolekcji srebrną odznakę "Turysta Donego Śląska" i "OTP" oraz brązową "Turysta Przyrodnik".Jarek i Marian natomiast otrzymali złote odznaki "Turysta Dolanego Śląska".
Wielkie brawa i uznanie dla odznaczonych !!!!

Kiedy odznaczeni wrócili na swoje miejsca,na środek zostali zaproszeni główni bohaterowie.Władziu i Ela.To Oni byli na 45 z 46 rajdowych wycieczkach.Wspólnie wędrowali,rywalizowali i wspierali się nawzajem.Zasłużyli na owacje na stojąco i takie też otrzymali.
BRAWO !!!!
Po nich kolejni uczestnicy z dużą frekfencją zostali wyczytani i otrzymali prezenty.
GRATULACJE dla WSZYSTKICH !!!!

Po gratulacjach nagrodzonych uczestników,pokrojono upieczony przez Majkę tort-na 64 kawałki,by każdy z przybyłych mógł go spróbować.Kiedy tort został zjedzony,ogłoszono konkurs krajoznawczy,a po nim biesiadę połączoną ze wspólnym oglądaniem zdjęć z całego rajdowego sezonu.

Po pokazach zdjęciowych,rajdowicze powoli zaczęli się rozchodzić.Wszystko co dobre szybko się kończy :)
Trzeba uzbroić się w cierpliwość,bo już niedługo kolejny sezon rajdowy się rozpocznie :)

Do zobaczenia więc niebawem :)

Pozdrawiamy wszystkich serdecznie i cieplutko,gratulując wszystkim i życząc miłej lektury :)