piątek, 18 października 2013

Zaproszenie do Lubania-czyli spacer w dzień,a wieczorem spotkanie z przeszłością :)

 Dziś mam wolne,więc przy okazji trzeba załatwić kilka spraw.Wychodząc do miasta,zabieram aparat ze sobą,by zrobić kilka zdjęć.Najpierw jednak formalności,a jedną z nich jest mój internet.Całkiem niedawno,bo dwa tygodnie temu,przedłużyłam umowę.W ramach tej umowy dostałam modem i dostęp do bardzo szybkiego internetu.Trzeba przyznać,że był bardzo szybki...........nie cały tydzień!!!!! I co???? SZLAG GO TRAFIŁ!!!!!! Jak szybki był,tak szybko znikł!!!! Dlatego też u mnie trwała cisza sieciowa!
Po załatwieniu tych kilku spraw(internet był ostatnią sprawą do załatwienia),spotkaniu koleżanki i krótkiej rozmowie,wyjmuję aparat i idę zrobić kilka zdjęć.Co niektórzy patrzą na mnie jakoś dziwnie,ale nie przejmuję się tym,robię swoje i gdyby była ładniejsza pogoda,to pewnie fotek byłoby o wiele więcej.Pocieszam się tym,że wieczorem to nadrobię :)
Wieża Bracka :)

Fragment murów obronnych z kościołem św.Trójcy w oddali :)









Jesienny widok...









Na stronie "Stowarzyszenia Południowo-Zachodniego Forum Zarządu Terytorialnego 'Pogranicze' " znalazłam zaproszenie :
"18 października mieszkańcy Lubania otrzymają niepowtarzalną możliwość odbycia pasjonującej podróży  w czasie. Ci, którzy o godz. 19  stawią się pod Wieżą Bracką,  po pierwsze będą mogli podziwiać nocną panoramę miasta z wysokości 45 m; po drugie spotkają XVII-wieczną straż miejską podczas działań patrolowych; wreszcie, po trzecie wezmą udział w inscenizacji alarmu pożarowego sprzed 400 lat oraz obejrzą w sali rajców komediowe przedstawienie teatralne, odwołujące się do posiedzenia rady miejskiej w roku 1543. Udział bezpłatny!
Repliki oryginalnych strojów, dawne miejskie procedury, ciekawostki z życia starego Lubania a przede wszystkim świetna atmosfera i zabawa spowodują, że wieczór 18 października utkwi wszystkim w pamięci na długo.  Moc pozytywnych emocji – gwarantowana!
Zapraszają:
Stowarzyszenie Południowo-Zachodnie Forum Samorządu Terytorialnego "Pogranicze",
Łużyckie Centrum Rozwoju
Muzeum Regionalne
Łużycka Drużyna Łucznicza
Teatr PRO-MOTOR
Teatr DZIEWIĄTKA
Gimnazjum nr 3 im. Euroregionu Nysa.

Wydarzenie jest organizowane w ramach zadania „Niezwykła przygoda z historią Lubania”.":)













Oprócz tej znalezionej propozycji,dostałam również smsa ze strony "MIASTO" z zaproszeniem na dzisiejszy wieczór.Nie ma innego wyjścia-trzeba pójść i to wszystko zobaczyć :)































































Moja pochodnia :)

































Powitanie w ratuszu :)

Sala Rajców :)

Herb Lubania :)




















Wypatrzona z daleka Krysia :)





















Niesamowicie burzliwe obrady rajców!!!!

Było gorąco!!!
Zadziornie i zaciekle!!!









Ale wszystko skończyło się dobrze i w zgodzie :)

A na korytarzu spotkałam Krysię i Emila :)



Jedyne zdjęcie na którym jestem :)

Burmistrz.

Sala Rajców :)

Był i poczęstunek :)







Czyżby ktoś zapomniał????

Wejście na wieżę ratuszową :)


















I tak jak było w zaproszeniu-był przemarsz średniowiecznej Straży Miejskiej z pokazem musztry.Było wejście na Wieżę Bracką,z wieczornym oglądaniem miasta(ja nie weszłam,bo poszłam z pochodnią pod Ratusz). Był przemarsz ulicami miasta z płonącymi pochodniami pod Ratusz(jedną z nich niosłam osobiście). Był taniec dzieci szkolnych obrazujący ogień trawiący miasto(Lubań płonął wielokrotnie,ale sześć razy spłonął doszczętnie i za każdym razem podnosił się z ruin niesamowicie szybko). Było gaszenie pożaru i gratulacje od Burmistrza.I było zaproszenie wszystkich mieszkańców do Ratusza,do sali rajców,gdzie odbyły się bardzo burzliwe obrady :) I wypatrzyłam w tłumie Krysię,a później Emila-z którymi się przywitałam i rozmawiałam.Był poczęstunek dla wszystkich :) I jeszcze na dokładkę,specjalnie dla chętnych udostępniono wejście na wieżę ratuszową(weszłam,po stromych,drewnianych schodach). I ja tam byłam,to wszystko widziałam i sfotografowałam.Bawiłam się świetnie :)
Pozdrawiam wszystkich z mojego miasta-które powoli staje się magicznym miejscem-bardzo serdecznie i cieplutko,życząc miłej lektury,a właściwie oglądania :)

Danusia.










2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawe rzeczy zaczynaja się dziać w Lubaniu i to jest piękne! Małe miasta, jak widać na tych obrazkach, nie muszą być nudne i żyć w cieniu metropolii. Żałuję, że nie wiedziałam o tej imprezie, bo chętnie wzięłabym udział. Rzeczywiście, musiało być magicznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Było magicznie :)
      Ja dzięki przypadkowemu zajrzeniu na stronę "Pogranicza" dowiedziałam się o całej imprezie i postanowiłam wykorzystać swój wolny dzień i spędzić go całkiem inaczej.Przeważnie omijają mnie takie imprezy-pracuję,albo jestem poza Lubaniem....
      Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń